informedia_logo
informedia_logo
informedia_logo
informedia_logo
informedia_logo
  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szolgáltatások
    • Kiszervezett marketing
    • Közösségimédia-menedzsment
    • Keresőoptimalizálás
    • Tartalommarketing
    • Piackutatás
    • Stratégiai tanácsadás
    • Employer branding
    • Design
    • PPC kampánymenedzsment
    • Webaudit
    • Vásárlói élménytérkép-tervezés
    • Összehasonlító termékteszt
    • Offline marketing
    • Cégajándék
  • Esettanulmányok
  • Árak
  • Kapcsolat
  • Blog

Portfolio

HomePortfolioMagánkórház – marketing esettanulmány
maganegeszsegugy marketing

Magánkórház – marketing esettanulmány

Hogyan szerezzünk ajánlást?

Mit tehet egy magánkórház, ha ügyfelei bár elégedettek mégsem ajánlják az ismerőseiknek a kórházat?

Talán feszélyezve érezték magukat a páciensek, talán féltek beszélni az egészségügyi problémáikról. Nem tudjuk.

De mi lehet a megoldás?

Cseréljük ki a félelmet pozitív érzelmekre!

magankorhaz-marketing

Szektor: Magánegészségügy

Célcsoport: Ügyfelek kapcsolati hálója

Eszközök: Piackutatás, Vásárlói élménytérkép-tervezés

A PROBLÉMA

Egy klinika marketing szempontból sok falba ütközhet. Az egyik ilyen az ajánlás kérdése. Az ajánlás az egyik legjobb marketing eszköz (ha nem a legjobb…) így ha a klienseink nem túl aktívak benne, az sok potenciális klienstől foszthat meg minket. Ügyfelünk is hasonló problémával küzdött, amikor azt vette észre, hogy ugyan a páciensek elégedettek, mégis kevés új kliens érkezik ajánlás útján.

MIT CSINÁLTUNK?

Befolyásoltak.

Egy olyan marketinstratégiát dolgoztunk ki, ami a vásárlói élményre épít.  Kettő vásárlói élménypontot erősítettünk. Egyet az ajánlónak, egyet az új páciensnek.  A marketing stratégia részeként bevezettünk egy olyan ajánlókártya rendszert, amivel kialakítottunk a két páciens számára egy win-win helyzetet:

Minden elégedett pácienst megajándékoztunk 3 db elegáns és exkluzív ajánlókártyával, amit az érdeklődő családtagjainak, barátainak és ismerőseinek adhatott. 

Rögtön egy akkora kedvezménnyel indított a kártya tulajdonosa, amely gyakorlatilag fedezte az 1. vizsgálat költségét. De itt nem álltunk meg… Amikor a kártya tulajdonosa megjelent a rendelésen, az ajánlónak is jóváírta a kórház a következő vizsgálat árát. Így az egészségügyi intézmény mind a két ügyfele jelentős ajándékkal és így természetesen pozitív érzésekkel is gazdagodott. 

A vásárlói élményre épített marketing stratégiával az volt a célünk, hogy kialakuljon egy olyan erős kötődés az ügyfelünkhöz, amely családokon és baráti társaságokon belül biztosítotja az új páciensek áramlását.

EREDMÉNY

A meglévő páciensek kapcsolati hálójába dobott csali bevált. 6 hónap alatt 50%-al nőtt az ajánlás útján érkező új páciensek száma. A vevőközpontú marketing kampány által a kórház páciensei már szívesen ajánlották a szolgáltatásokat, és a páciensek kapcsolati hálójában széles körben terjedt a kórház jó híre.

KONKLÚZIÓ

Amikor egy negatív érzelmet pozitívra tudunk cserélni, csak is nyerhetünk. A cég akkori google értékelése 4,8 volt, mégsem mertek a páciensek beszélni az ismeretségi körükben arról, hogy hova járnak orvoshoz. Ám, amikor a szégyent felváltotta a presztizs érzése, akkor megváltozott a kliensek hozzáállása. Ezzel a marketing akcióval a magánkórház piaci pozíciója és pácienseinek száma jelentősen növekedett.

Ha egyszer megszületik a vevőfókuszú marketinggel létrehozott termék, vagy szolgáltatás, akkor nincs az a konkurens, válság, változás, ami elveheti a vevőket a márkától. – Halasi Attila – Informédia

KIPRÓBÁLTUK.

MŰKÖDIK.

Vegye fel velünk a kapcsolatot, ha ön is szeretne a vevőfókuszú marketing útjára lépni!

    Szabó-Ormándlaky Szintia
    7
    Prev PostSzegedmáj 11, 2021
    Next PostHúsipar- marketing esettanulmányokt 01, 2024elelmiszer marketing

    Related projects

    elelmiszer marketing

    Húsipar- marketing esettanulmány

    Piackutatás a húsiparban: Hogyan segíti a piackutat
    Természettudományikar marketing

    Egyetem- marketing esettanulmány

    Piackutatás a természettudományi karon: Miért jönn
    beiskolazasi-kampanyfő

    Beiskolázási kampány- marketing esettanulmány

    A középiskolások célzása: Hol vagytok érettségiz
    ama mater fo kep

    Alma Mater- marketing esettanulmány

    Az öregdiákokban erősödik az igény, hogy támogath
    informedia_logo
    Oldalak
    • Rólunk
    • Meggyőzés
    • Esettanulmányok
    • Adatvédelmi nyilatkozat
    Szolgáltatások
    • Keresőoptimalizálás
    • Tartalommarketing
    • Piackutatás
    • Design
    • Kiszervezett marketing
    Szolgáltatások
    • Vásárlói élménytérkép-tervezés
    • Webaudit
    • Stratégiai tanácsadás
    • Közösségimédia-menedzsment
    • PPC kampánymenedzsment
    © 2021. Minden jog fenntartva.