
Alma Mater- marketing esettanulmány
Az öregdiákokban erősödik az igény, hogy támogathassák az Alma Matert
Mit tehetünk ha a végzett egyetemi hallgatok tanácstalanok, hogy merre induljanak?
Ez egy történet az alma mater szeretetéről, az összetartozásról, és a gazdasági fellendülésről
Hogyan hozzuk össze az egyetem generációit?
Nem kell hozzá más, csak egy magazin és egy kis elszántság.

Szektor: Oktatás
Célcsoport: Egyetemisták és öregdiákok
Eszközök: Tartalommarketing, Stratégiai tanácsadás, Rendezvényszervezés, Offline marketing, DM
A PROBLÉMA

Az egyetemen végzős hallgatók tanácstalanok atekintetben, hogy milyen elhelyezkedési lehetőségeik vannak és milyen karrierlehetőségek várnak rájuk a diploma után. Ezzel szemben az egyetem öregdiákjaiban egyre erősödött a vágy, hogy támogassák az Alma Matert és visszaadják azt a támogatást, amit az egyetemtől kaptak. Hiányzott azonban egy közös platform, ahol a két fél találkozhatott volna.
MIT CSINÁLTUNK?

Az öregdiákok és a végzős diákok közötti kapcsolat erősítése érdekében megalkottuk az Alma Mater online magazint. Ez a platform rendszeresen frissített tartalmakkal szolgált az egyetem életéről, eseményeiről, valamint karrierlehetőségekről. A magazin különösen fontos szerepet játszott abban, hogy a végzős diákok tisztában legyenek a munkaerőpiaci lehetőségeikkel, míg az öregdiákok számára lehetőséget biztosított arra, hogy aktívan részt vegyenek az egyetemi közösség életében.
Az öregdiákok gyakran felajánlottak nyitott pozíciókat a saját cégeiknél, így a végzősök számára közvetlen álláslehetőségek nyíltak meg. Emellett rendezvényeket is szerveztünk, ahol személyesen találkozhattak, megoszthatták tapasztalataikat és kapcsolatokat építhettek.
A lap a mai napi napig aktív. Az újabb számokban a fentieken leírtakon túl azt is megtudhatjuk, hogy mi az öregdiákok meddig jutottak és hogy jelenleg, hogyan élik az életüket.
EREDMÉNY

Az Alma Mater online magazin lehetővé tette, hogy az egyetem végzős hallgatói közvetlenül kapcsolatba lépjenek a tapasztalt öregdiákokkal. A hallgatók több karrierlehetőségről értesültek, és közvetlen ajánlásokat kaptak az öregdiákoktól. A rendezvények tovább erősítették a kapcsolatokat, és hosszú távon növelték a hallgatók karrierkilátásait és a szegedi cégek növekedését. Az általunk létrehozott kapcsolódási pont hatására város szinten elindult egy gazdasági növekedés.
Miért?
A folyamatosan megújuló munkaerő erősített a cégek biztonságát, így azok elkezdhettek fejlődni és terjeszkedni. A kapcsolatok olyannyira szilárdak voltak a munkáltató és a munkavállaló között, hogy csökkent a fluktuáció és a nyílt verseny miatt a jó munkaerő bevonzásának érdekében jelentős lépéseket tettek acégek, a munkáltatói márka építésére is.
KONKLÚZIÓ

Az Alma Mater online magazin lehetőséget teremtett arra, hogy az egyetem öregdiákjai és jelenlegi hallgatói közvetlen kapcsolatba léphessenek egymással. Ez a kapcsolódási platform nemcsak karrierlehetőségeket nyitott meg a végzős diákok számára, hanem erősítette az egyetemi közösséghez való kötődést is, amivel hosszú távon támogatta az egyetem hírnevét és fejlődését.
Ezenfelül nem elhanyagolható, hogy városi szinten elindult egy gazdasági fellendülés, ami egyértelműen visszavezethető a HR költségek csökkenéséhez és a jó munkaerő bevonzásához.
Ha egyszer megszületik a vevőfókuszú marketinggel létrehozott termék, vagy szolgáltatás, akkor nincs az a konkurens, válság, változás, ami elveheti a vevőket a márkától.
– Halasi Attila – Informédia
KIPRÓBÁLTUK.
MŰKÖDIK.
Vegye fel velünk a kapcsolatot, ha ön is szeretne a vevőfókuszú marketing útjára lépni!