
Beiskolázási kampány- marketing esettanulmány
A középiskolások célzása: Hol vagytok érettségizők?
Mit tehetünk ha a beiskolázási kampányok korábbi eszközei már nem működnek?
Egy felsőoktatási intézmény esetében többféle megközelítés is indokolt a tekintetben, hogy hol is érjük el pontosan a célközönséget.
De ha el is értük, hogy megy át a legtöbb információ hozzájuk?
Az esettanulmányunkból kiderül.

Szektor: Oktatás
Célcsoport: Érettségiző diákok
Eszközök: Tartalommarketing, Stratégiai tanácsadás, Vásárlói élménytérkép-tervezés, Design
A PROBLÉMA

A Szegedi Egyetem természettudományi kara nem volt elégedett az eddigi beiskolázási kampányaival. Az internetes hirdetések és szórólapok ugyan eljutottak a diákokhoz, de a kampány költséghatékonysága elmaradt a várttól. Úgy érezték, hogy túl sok volt a meddő szórás és így túl sok energiát és pénzt pazaroltak el, miközben a vonzáskörzetben lévő középiskolásokat nem sikerült megfelelően megszólítani.
MIT CSINÁLTUNK?

A megoldás egyedi és közvetlen célzást igényelt.
Létrehoztunk egy saját „médiafelületet”: egy információs táblát, amelyen 8 fül volt található. Mindegyik fül egy-egy prospektust tartalmazott az egyetem különböző szakjairól. Az infótáblákat az ország számos városában kihelyeztük. Összesen 91 középiskolában volt megtalálható. Ezek a táblák lehetőséget adtak arra, hogy a középiskolás diákok közvetlenül és kényelmesen hozzáférhessenek a kar által kínált információkhoz. A cél az volt, hogy az érdeklődő diákok közvetlenül elérhessék az egyetem szakjairól szóló részletes tájékoztató anyagokat anélkül, hogy hirdetésekkel kellene őket vezetni.
EREDMÉNY

Az infótáblák hatékonynak bizonyultak: az előző évekhez képest 20-30%-kal nőtt a jelentkezők száma, és jelentősen több kapcsolatfelvétel történt.
A saját médiafelület lehetővé tette, hogy az egyetem pontosan ott és azokkal a diákokkal lépjen kapcsolatba, akik a legnagyobb eséllyel érdeklődtek a természettudományi szakok iránt.
A célzott médiafelület létrehozásával sikerült jelentősen csökkenteni a meddő szórást, miközben növeltük a kampány hatékonyságát.
KONKLÚZIÓ

A megfelelő célzás és a saját médiafelület létrehozása elengedhetetlen volt a kampány sikeréhez. A szegedi egyetem természettudományi karának újítása bebizonyította, hogy a közvetlen elérés és a releváns, helyben elérhető információk jelentősen növelik a jelentkezők számát és a kapcsolatfelvételeket, minimalizálva az elpazarolt energiát és költségeket.
A célzott iskolai jelenlét és a saját médiafelület lehetővé tette, hogy az egyetem közvetlenül és hatékonyan jusson el a potenciális jelentkezőkhöz. Az infótáblák megoldást nyújtottak arra, hogy az egyetem egyszerre érjen el több diákot. A szegedi egyetem stratégiája így tartósan több jelentkezőt vonzott, és sikeresen növelte a kapcsolatfelvételek számát.
Ha egyszer megszületik a vevőfókuszú marketinggel létrehozott termék, vagy szolgáltatás, akkor nincs az a konkurens, válság, változás, ami elveheti a vevőket a márkától.
– Halasi Attila – Informédia
KIPRÓBÁLTUK.
MŰKÖDIK.
Vegye fel velünk a kapcsolatot, ha ön is szeretne a vevőfókuszú marketing útjára lépni!