Design

 

A esztétikus megjelenés célja nem csak a képi harmónia, hanem a konverzió. Azért alkalmazzuk a vevőbarát design-megoldásokat mert így a felhasználó könnyebben jut hozzá a releváns információkhoz és könnyebben is dönt.

 

Az emberi agy úgy van huzalozva, hogy működése során ösztönösen keresi az egyértelmű, könnyed választást és kerüli a mérlegeléssel járó “munkát” mert az információk értékelése, szelektálása fárasztó.  Az egyszerű, érhető irány jó, a bonyolult, zavaros rossz. Ez a tudati berendezkedés éppúgy igaz a kommunikáció szöveges, mint képi formájára.

 

Mi azokat a design-megoldásokat részesítjük előnybe, melyek elősegítik az információhoz való könnyű hozzájutás élményét, legyen szó szórólapról, honlapról vagy landing page-ről. Ezt nevezzük mi vevőbarát (UX) design-megoldásoknak.

 

Ezek a képi megoldások szinte mindig konverziós céllal készülnek, míg az esztétikai célok másodlagosak. Ha van konverziós cél, akkor a megfelelő design először hatékony, utána esztétikus és nem fordítva. Egy honlap megpillantásakor fontosabb cél, hogy a látogató rákattintson valamelyik menüpontra annál, hogy megcsodálja a grafikai megoldásokat. A kettőnek együtt kell eredményt elérni.