Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás előnye, hogy pénzt spórolunk SEO-eszközökkel, így a vásárolt találatok helyett organikusan ér fel a “csúcsra” ügyfelünk honlapja.  Az idegen szavak szótára (“backlink”, “meta description”) helyett a kereső ízlésére hangoljuk a honlapot.

Erre azért van szükség, mert a Google-ból érkezik a cégek honlaplátogatóinak 30-50-%-a, extrém esetben a döntő többsége. Tehát felér egy online öngyilkossággal, ha egy márka nem törekszik arra, hogy minél előkelőbb helyet foglaljon el a találati listán. Az organikus találati listáról érkező látogatókért ugyanis nem kell fizetni, kvázi “ingyen vannak”.

A keresőoptimalizálás az a folyamat, mely során a honlap tartalmát, struktúráját és technikai jellemzőit úgy alakítjuk át, hogy az a keresési találok előkelő helyein szerepeljen.

Első lépésben érdemes egy gyors SEO-auditot lefuttatni, amely megmutatja, hogyan értelmezi a Google algoritmusa az adott honlapot tartalmi, technikai és beágyazottsági szempontból. Az audit eredményeinek ismeretében érdemes bármilyen változtatási, fejlesztési megoldásokat bevezetni, melyek majd a találati listán való előrelépést eredményezik.

Ekkor készül egy SEO stratégia, mely célokra és feladatokra lebontva tartalmazza azokat a lépéseket melyek a honlapot olyan helyzetbe hozzák, melyek alapján a Google alkalmasnak találja azt a listán való előrelépésre.

A stratégia elfogadása után jönnek a megvalósítás lépései, melyek általában a következő fázisokból állnak:

  • kulcsszóértékelés, választás
  • technikai beállítások
  • tartalmi átalakítások
  • linképítés
  • rendszeres tartalom-előállítás

 

Van azonban egy rossz hírünk: a kiváló találati helyezés elérése esetén sem lehet nyugodtan hátradőlni és a bevétel elköltésére készülni. Ennek az oka a konkurencia.

Hiába van valaki a harmadik helyen a találati listán, ha előtte négy cég hirdetése, térkép és Google-shop képtalálatok töltik ki a képernyőt. 2021-ben már két fronton kell helytállni: legyenek kiváló találati helyezések, amit érdemes kiegészíteni fizetős hirdetésekkel is, ha a konkurencia nagyon aktív az adott kulcsszó esetén. Ennek megoldására való a PPC kampánymenedzsment szolgáltatásunk.