Közösségimédia-menedzsment

 

A közösségimédia-menedzsment célja, hogy vonzó képet mutasson ügyfelünk márkájáról. Ennek alapfeltétele, hogy mindenki azzal foglalkozzon, amihez ért: ügyfelünk a termékfejlesztéssel, minőségbiztosítással, mi azzal, hogy mikor, kinek, miért és mit kommunikáljunk a Facebookon, Instagramon, YouTube-on…

Ügyfeleink ahhoz értenek, amivel 0-24-ben foglalkoznak, amivel naggyá tették márkájukat. Mi 0-24-ben marketinggel foglalkozunk 1994-óta. Ez a fajta munkamegosztás érhető tetten akkor, amikor nemcsak megtervezzük hanem el is készítjük azokat a posztokat melyek ügyfeleink értékeit mutatják be a követőik, partnereik számára.

A hatékony közösségi média-stratégia felállításának alapja a közösségi média-audit, mely alkalmával elmerülünk a hozzászólások, értékelések, facebook-csoportok, események, szavazások, profilok színes kavalkádjában, hogy megállapítsuk milyen benyomások kapcsolódnak a felhasználókban megbízónk profiljához. Az auditból nemcsak az adott márka értékelésére, elfogadottságára, népszerűségére lehet releváns információkat gyűjteni, hanem a terület tipikus szóhasználatára, szakzsargonára és elfogadott kommunikációs stílusára is megfelelő inputot kapunk.

Amikor a megbízó közli velünk, hogy milyen képet szeretne önmagáról mutatni a médiában, akkor ezt össze lehet hasonlítani azzal, ami az adott pillanatban leolvasható. E két kép közötti minél finomabb összhang megteremtése az első feladatunk. Miután sikerül elérni, hogy a márkáról alkotott felhasználókban is élő kép egybeessen megbízónk kívánalmaival, el lehet kezdeni ezen benyomás erősítését, fejlesztését, kiterjesztését. 

A megfelelő kép kialakítása mellett szükséges lehet hirdetések, események, szavazások, vagy nyereményjátékok szervezésére is, melyek tovább erősítik a márkát.