Employer branding

Employer branding stratégia kialakításakor nagyon hasonló lépéseket szükséges megtennünk, mint a marketing stratégia kialakítása alatt. 

Egy különbséget szem előtt tartva: a célközönséget.

Hiszen ezúttal a célközönségünk a jelenlegi és leendő munkavállalóink.

Az Employer Branding, magyar kifejezéssel “munkáltatói márkaépítés” kulcsfontosságú a cégek számára, a mai versenyhelyzetben. A jó és hatékony munkavállaló hatalmas érték a vállalkozások számára, viszont egyre nagyobb nehézség őket bevonzani és megtartani. A munkavállalók toborzására és betanítására sokszor megdöbbentően sok pénz folyik el, ha utána még a próba idő előtt kilép a kolléga.

 

A kulcs, hogy olyan munkaerőt vonzunk be, akire valóban szükségünk van. Egy tudatosan felépített Employer Branding stratégia megóvja a vállalatot a felesleges köröktől, hiszen célzottan olyan potenciális jelölteket vonz be, akik hosszú távon értékes tagjává válhatnak a cégnek. A jó munkaerő megtalálásával és integrálásával pedig végre fejlődésnek indulhat a cég is. 

Az Employer Branding stratégia alkotás fő részei:

  • Aktuális belső helyzet felmérése (interjúk, visszajelzések)
  • Webaudit (álláshirdetések, karrier oldal, vélemények a cégről) 
  • Employer Value Proposition (EVP) kialakítása (az értékígéret megfogalmazása – mit tudok nyújtani, mi a küldetésem munkáltatóként?)
  • Stratégia elkészítése (hol és hogyan kommunikáljuk az EVP-t?)
  • Értékelés és visszajelzés
  • Optimalizálás
Hogyan vonzam be és építsem be a tehetségeket?
Employer Branding kézikönyvünkben tisztább képet kaphat az Employer branding lépéseiről és a munkavállalók preferenciáiról. Az e-bookban példákon keresztül mutatjuk be a legjobb gyakorlatokat.
employer branding