A tartalommarketing a márkáról szóló, érdekesen, informatívan bemutatott információk tudatosan adagolt közlését jelenti. Erre azért van szükség, mert a vásárló számára kijelölt döntési útvonalról könnyen letérhet a vevő, mert elkaladozik vagy másra irányul a figyelme. Korunk információs túlkínálata ugyanis másodpercenként próbálja elterelni a fókuszt, hódít a multitasking.

Az eredményes marketing kulcsa a figyelem megragadásán túl annak hosszabb fenntartása. A megoldás: érdeklődést kiváltó, minőségi tartalom előállítása. Az érdekes és értékes több platformra optimalizált tartalom fogja bevonzani, megtartani, végül meggyőzni a vevőket, akik manapság egyre több információra kíváncsiak a kinézett termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ez természetes igény, hiszen minél szélesebb ismerettel rendelkezünk egy adott dologról, annál vonzóbbnak találjuk azt, annál kisebb a vásárlás előtti stressz.

A kiváló tartalom egyszerre mutatja be a márkát és teszi vonzóvá azt érdeklődők számára. A folyamatos, növekvő tartalomfogyasztás aztán idővel bizalmat épít, majd a megfelelő döntés irányába befolyásolja a közönség tagjait, vevőket formálva belőlük.

A megfelelő tartalomstratégia felépítésének alapja természetesen a vevő érdeklődése, kívánsága és információéhsége.

Célunk itt sem lehet más, mint egy vevőbarát stratégia kidolgozása és megvalósítása. Ehhez ki kell alakítani egy olyan kommunikációs stílust, mely a vevő érzéseivel harmonizál. Következő lépésben a tartalmakat megfelelő kontextusba hozzuk a vágyaival, félelmeivel, hogy beléphessünk a világába. Ezek adják azt a pluszt, melyek alapján kreatívnak, tartalmasnak vagy figyelemre méltónak tartja a vevő látott, hallott, olvasott tartalmakat.

A tartalommarketing leggyakrabban használt elemei:

  • blogcikkek (hosszabb lélegzetű igényes leírások közlésére van mód),
  • facebook-posztok (tévhitek, igazságok, fotóalbum, nyeremény-játék, termékbemutatás, hasznosság, előnyök, hártányok stb…)
  • facebook-csoportok (kiváló lehetőség nyílik a gyarkan feltett kérdések megválaszolására, az érdeklődés irányának tesztelésére, valós érvek, ellenérvek megismerésére)
  • oktató-videók (egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az egyszerű, de igényes „hogyan működik” videók)
  • infografikák (több fontos információ átadására nyílik mód, vizuális rásegítéssel, egy egy igényes infografikák keresztül)
  • mémek, képek (virulens, humoros, kreatív képek, ábrák készülhetnek, kicsit lazább környezetben),
  • PR-cikkek (a márka véleményét, állásfoglalását lehet közölni),
  • podcastok (egy téma alaposabb körüljárása lehetséges, szakértők meghívására is kiváló lehetőség)
  • összehasonlító-site-ok (ha már úgyis szeretik a vevők összehasonlítani az ajánlatokat, miért ne segítenénk nekik ebben?),
  • facebook, vagy instagram kérdezz-felelek események.