Stratégiai tanácsadás

Ügyfeleink mindegyike a győztes stratégia elsajátítására és annak finomhangolására törekszik. A piac és a globális környezet folyamatos változása azonban nem engedi meg, hogy a cégek elkényelmesedjenek és a babérjaikon ülve rutinból működjenek. Előfordulhat, hogy a tavaly még bevételrekordot hozó stratégia idén már elavult, ezért új növekedési irányokat kell keresni.

A nyerő stratégia általában egy olyan elemre épül, melyet eltervezni könnyű, megvalósítani és fenntartani már jóval nehezebb. Ezek a leginkább alkalmazott nyerő stratégiák:

  • vevői igények tudatos túlteljesítése
  • vevőközpontú vállalati kultúra bevezetése
  • magas minőség közvetkezetes fenntartása
  • jobb szolgáltatás létrehozása
  • alacsony árak felmutatása
  • piaci részesedés agresszív növelése
  • termékfejlesztés állandósítása
  • új piacok felkutatása vagy létrehozása

Nem titok, hogy ügyfeleinknek legtöbbször az első két stratégia megfontolását javasoljuk. Tapasztalataink szerint ez a két modell, viszonylag kis befektetés mellett viszi sikerre a vállalkozást, abban az esetben, ha azt a saját piacukra megfelelően képezik le.

Ennek van egy egyszerű oka: a meglevő vevők mélyebb szándékainak a feltárása és a megbízó céljainak összehangolása elmélyíti és energizálja a cég és a vevők kapcsolatát, új vásárlásokat és mélyebb elköteleződést generál.

Létrejön ugyanis a vásárlói élmény. Az élmény maradandó és jó benyomást tesz a vevőre, aki ezek után nagyobb bizalommal és nyitottsággal fog viseltetni az adott márka felé. Jó eséllyel törzsvásárlóvá válik és maga is ajánlani, népszerűsíteni fogja a terméket, vagy a szolgáltatást. Ez pedig a legtöbb esetben garantálja a bevétel és profit növekedését.

Tanácsadásaink alkalmával természetesen a többi nyerő stratégiát is szem előtt tartjuk, mert vannak olyan helyzetek, amikor egy drasztikus árharc vagy egy új piac létrehozása lesz az üdvözítő megoldás.

Az első néhány találkozó alkalmával általában egyértelműen kiderül, hogy  melyik a kívánatos stratégia és utána elindulhat a közös munka a növekedés irányába.