Összehasonlító termékteszt - tévedés kizárva!

Megbízható piackutatási eredmények 72 óra alatt!

1
Tesztelési helyszín
100
véletlenszerűen kiválasztott valódi fogyasztó személyes megkérdezésével
6
akár 6 termék összehasonlítása
72
órás gyorseredmények

Az összehasonlító termékteszt típusai:

Ízteszt

Élelmiszerek esetén ajánlott.

(szalámi, sör, fagylalt, sajt, édesség, joghurt…)

Illatteszt

Kozmetikumok és élelmiszerek esetén ajánlott.

(parfüm, tusfürdő, dezodor, testápoló, szalámi, pékáru…)

Designteszt

Bármilyen termék esetén ajánlott a látvány és a használhatóság vizsgálata.

Árteszt

A termék ára és a bolt polcain elfoglalt helye is lényeges szempont.

Próbálkozások helyett tesztelje a piacot!

A verseny éleződése és a fogyasztók szűkülő anyagi lehetőségei miatt egyre több felelős vezetőt foglalkoztat a kérdés, hogy miként lehetne előre megállapítani, hogyan fog szerepelni a termék a piacon. Van-e olyan megoldás, amely kizárja a tévedéseket és megbízhatóan jelzi, miképpen fognak reagálni a vásárlók az adott termékre és konkurenseire. Erre a problémára kínál megoldást az összehasonlító termékteszt, mely során „laboratóriumi” körülmények között teszteljük a fogyasztók ízlését, véleményét, döntési preferenciáit. Így gyors, költséghatékony és megalapozott döntéseket lehet hozni a termékek gyártásával és forgalmazásával kapcsolatban.

Vajon kinek a véleménye fogja egy termék sikerét döntően meghatározni?

A vezérigazgató véleménye? A kereskedelmi igazgató, vagy a HR-vezető meglátása? A termékfejlesztési igazgató érvelése? Esetleg a portás kendőzetlen ítélete?
Egyik sem! A vevő véleménye dönt a termék sikeréről.

Éppen ezért igen hasznos előre tisztában lenni azzal, hogy mire fog felfigyelni a vevő a termék megpillantásakor, mi alapján teszi a kosarába, milyen tapasztalatokkal gazdagodik annak elfogyasztása, használata során, és talán a legfontosabb, fog-e újra vásárolni?

Gyakori probléma, hogy a termékek piaci pályafutását befolyásoló súlyos döntések nem objektív és megbízható információkra alapozva születnek, hanem feltételezésekre, megérzésekre hagyatkozva.

Az összehasonlító termékteszt abban segít, hogy egyéni feltételezések, szubjektív vélemények helyett statisztikailag megalapozott mérésre helyezi a fókuszt a véletlenszerűen kiválasztott 100 független interjúalany bevonásával.

A tesztelés során begyűjtött információk megfelelően feldolgozva igazi kincset érnek a vezetőség kezében, amikor a termékek piaci pozícióját vizsgálják, mert világos és egyértelmű helyzetet teremtenek, ami rengeteg feszültségtől és bizonytalanságtól szabadítja meg ügyfeleinket, akik így gyors és határozott, ami pedig a legfontosabb, helyes döntést hozhatnak.

10 helyzet, amikor segít az összehasonlító termékteszt

1
Amikor ügyfelünk javítja termékét és arra kíváncsi, hogy a vevő észreveszi-e a különbséget, és ha igen, pozitívan reagálja-e le a változást.
2
Amikor megbízónk visszafogná a költségeit, racionalizálja a terméket és meg szeretné állapítani, hogy a vevők vajon rosszabb minőségűnek ítélik-e a módosított szerkezetű terméket.
3
Amikor el kell dönteni, hogy a versenytársak termékeihez képest jobban vagy kevésbé kedvelik a vevők ügyfelünk termékét.
4
Amikor megbízónk új receptúrájú termék bevezetése előtt áll, és azt kell eldönteni, hogy a lehetséges változatok közül melyik a legpiacképesebb íz, illat, állag, stb.
5
Amikor ügyfelünk konkurenciája új termékkel jelenik meg a piacon, és össze kívánják hasonlítani a többi termékkel, viszont nem tudják, hogy a fogyasztó valójában mit preferál.
6
Amikor megbízónk arculatváltást tervez, és több grafikai, csomagolási variáció közül kell a véglegest kiválasztani.
7
Amikor váratlan és látszólag indokolatlan forgalomvisszaesés okait kell feltárni.
8
Amikor komolyabb gyártástechnológiai beruházás előtt áll a cég, ami javítja a termék egy fontos tulajdonságát, viszont jó lenne tudni, hogy a jobb termékről mi a fogyasztó véleménye.
9
Amikor nagyobb reklámkampány előtt áll ügyfelünk, és mielőtt milliókat költene el, szeretné tudni, hogy a vevők mit tartanak a termék legelőnyösebb tulajdonságának.
10
Amikor az ügyfél új terméket dobna piacra, és azt szeretné megtudni, hogy mi lenne a fogyasztók által leginkább elfogadható ár.

Mi az előnye a professzionális terméktesztelésnek?

1) A legtöbb cégnek nincs lehetősége személyes terméktesztet szervezni, általában telefonon vagy emailben kérik ki vevőik véleményét. Az ilyen helyzetekben a vevők nem veszik annyira komolyan a válaszadást, mint személyesen.

2) Az e-mailes adatgyűjtés esetén a válaszadók összetétele nem biztos, hogy fedi a célcsoport valódi összetételét, vagyis nem reprezentatív, ezért a válaszok nem biztos, hogy relevánsak.

3) A nem megfelelően összeállított kérdőív feldolgozhatósága nehéz, eredménye kétes.

4) A válaszok kiértékelése külön tudomány, ezért jobb szakemberre bízni.

5) Maga a kérdezés folyamata is egy reklám, ezért érdemes megadni a módját.

Három példa

1.példa:
Egy kóstolás során kiderült, hogy azon a nyáron a könnyed, légies állagú jégkrémek lesznek a legkedveltebbek. Ez az információ a piaci befolyás növelésének záloga lett, mivel a cég rugalmas volt, és átállt a habosabb jégkrémek gyártására.
2. példa:
Egy termékteszten vált egyértelművé, hogy a vásárlók a korábbinál jóval intenzívebben kezdték böngészni a termék-összetevők százalékos értékeit, ezért indokolttá vált nagyobb betűkkel, érthetőbben és alaposabban megjeleníteni azokat.
3.példa:
Egy termékteszten derült ki, hogy a fogyasztói ízlés a paprikásabb, sósabb szalámik felé fordult, és a cég csak akkor nyerhet, ha előbb módosítja a receptjét a karakteresebb ízhatás irányába.

Pontosan mit tartalmaz az összehasonlító termékteszt kutatási csomag?

 1. A kutatási cél meghatározása: ízteszt, illatteszt, csomagolás-teszt, design-teszt, illetve a célcsoport meghatározása.

2. A kérdőív elkészítése: a kapott információk rögzítésének elengedhetetlen eszköze, amelyet ügyfelünk szempontjai szerint dolgozunk ki.

3. 100 véletlenszerűen kiválasztott átlagfogyasztó személyes bevonása: a célcsoporttól függően változó összetételű fogyasztói csoport kerül személyesen behívásra.

4. Egy kellemes helyszín, 2 napra: megfelelően felszerelt, tágas és kényelmes tesztelési helyszín biztosítása Szeged belvárosában.

5. 15 fős profi kérdezőbiztosi csapat: ők gondoskodnak a 100 fő kutatásba való bevonásáról valamint a helyszíni kóstolás és az interjúk lebonyolításáról.

6. 200+ tesztelésre váró termékminta: ezeket ügyfelünk biztosítja.

7. 100+ ajándék a válaszadóknak: megalapozzák a részvételi hajlandóságot, ezeket is ügyfelünk biztosítja.

8. 72 órás gyorseredmények: a terméktesztek lezárása után 72 órával megbízónk megkapja az előzetes eredményeket.

9. Végül a megalapozott döntés pénzben ki nem fejezhető nyugalma.

Kiknek végeztünk már korábban termékteszt alapú kutatásokat?

Reméljük, felkeltettük érdeklődését! Az alábbi linkek valamelyikére kattintva lépjen kapcsolatba velünk!

Érdekel az összehasonlító termékteszt
További kérdéseim vannak a piackutatásokkal kapcsolatban