Piackutatás, analitika

Ki szeret eltévedni? Senki. A piackutatás nem hagyja, hogy eltévedjünk.

El lehet indulni a túrára részletes térképpel, megtervezett útvonalat követve, ugyanakkor neki lehet vágni a hegyeknek erős felindulásból, egyedül, most. A piackutatás pontos térképet ad a felelős döntéshozó kezébe a vevők, a piac, a konkurencia helyzetével kapcsolatos fontos kérdésekben, egyetlen cél érdekében, mely így hangzik: “jó döntéseket akarok hozni”. A jó döntés pénzt hoz, a rossz döntés pénzt visz.

Nem nehéz jó döntést hozni, például egy jó megérzés alapján – egyszer. Két, három alkalommal se lehetetlen beletrafálni a megfelelő terméktípusba, színvilágba, médiába, kampányba, egy idő után azonban az ilyen döntéshozatali mechanizmus átmegy egyfajta fura szerencsejátékba. Mi jön most? Piros vagy fekete?  Rá lehet érezni a vevő vágyaira, fel lehet tárni motivációkat tapasztalatból. Hosszú távon azonban szinte lehetetlen folyamatosan jó döntéseket hozni megalapozott háttérinformációk nélkül.

A rossz döntések pénzt, energiát, erőforrást emésztenek és ablakon kidobottnak minősülnek, amikor kiderül, hogy nem azt, nem akkor és nem úgy kellett volna csinálni.

A döntések meghozatal előtt nyút óriási segítséget a jól megtervezett piackutatás.

A piackutatások az alábbi területeken nyújtanak kézzelfogható segítséget:

  • kik felé érdemes nyitni a piac bővítése érdekében?
  • miért választják a konkurencia termékeit?
  • mennyire elégedettek az ügyfélszolgálattal?
  • mennyire ismerik a termékeinket?
  • milyen erős  a márkahűség a mi célpacunkon?
  • honnan tájékozódnak a vevőink?
  • mennyi ideig tart a tájékozódási szakasz a döntés előtt?
  • mennyire elégedettek a termékeinkkel?
  • hogyan viszonyulnak az árakhoz?
  • mi alapján döntenek?
  • ki dönt a családban?